Ochrona danych osobowych Wrocław

Ochrona Danych Osobowych - Nasza oferta

Audyt RODO

Audyt RODO

Profesjonaliści zajmujący się, na co dzień ochroną danych osobowych sprawdzą dla Ciebie zgodność procesów z wymaganiami przepisów prawa w tym RODO /GDPR

Ochrona Danych Osobowych – Szkolenie

Ochrona Danych Osobowych – Szkolenie

Dowiedź się, czego wymaga od Twojej firmy rozporządzenie RODO/GDPR? Poznaj podstawowe techniki wpływające na podniesienie poziomu bezpieczeństwa danych osobowych przechowywanych w formie tradycyjnych dokumentów papierowych oraz dokumentów w formie elektronicznej.

Ochrona Danych Osobowych w jej zakresie świadczymy profesjonalną pomoc w ramach szeroko pojętych zagadnień związanych z RODO. Posiadamy kompleksową ofertę poczynając od outsourcingu funkcji Inspektora Ochrony Danych, audytu RODO czy szkoleń z zakresu danych osobowych. Oferujemy firmom pomoc w osiągnięciu i utrzymaniu zgodności z przepisami prawa przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności biznesowej.

 

Ochrona Danych Osobowych – dane wrażliwe RODO

Chcemy współpracować z Państwem w celu opracowania i realizacji kompleksowego planu ochrony danych osobowych. Mając na uwadze uwzględnieniem potrzeb biznesowych i możliwości operacyjnych. Nasi pracownicy to eksperci w zakresie ochrony danych osobowych, na co dzień zajmują się tematyka bezpieczeństwa informacji w tym RODO:

  • Zajmujemy się ochroną danych osobowych od 2010r.
  • Zapewniamy komplementarność usługi pod kątem prawnym i informatycznym.
  • Nasze systemy ochrony danych osobowych były wielokrotnie sprawdzane – np. przeszły kontrolę GIODO (obecnie UODO) z pozytywnym wynikiem.
  • Na co dzień pracujemy dla biznesu – wiemy, że Twój czas jest cenny i szanujemy go.

 

Warto wiedzieć – Ochrona danych osobowych

Stworzenie właściwego systemu ochrony danych osobowych utożsamia się z koniecznością wdrożenia wielu procedur, przygotowania rozbudowanej dokumentacji, oraz stworzenia zabezpieczeń infrastrukturalnych. Zabezpieczenia te dotyczą fizycznego i informatycznego zabezpieczenia danych osobowych przetwarzanych przez firmę. Najważniejszym zadaniem Inspektora Danych jest zarządzanie systemem bezpieczeństwa informacji, by oprócz spełnienia obowiązków wynikających z RODO, przynosić korzyści biznesowe firmie. Korzyści te mogą być np. w postaci doradztwa z zakresie budowania bezpiecznych i wydajnych systemów wymiany informacji (CRM, tzw. chmura – poczta, wymiana plików, wirtualizacja itp.). Systemy te upraszczają procesy zarządzania danymi przyczyniając się do poprawy wydajności pracy z zachowaniem bezpieczeństwa danych w tym danych osobowych.

 

RODO nakłada na podmioty przetwarzające dane osobowe szereg obowiązków, których spełnienie może być niezwykle kłopotliwe, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie mają wcześniejszych doświadczeń w dziedzinie ochrony danych osobowych. Dla takich przedsiębiorców, jednym z alternatywnych rozwiązań jest właśnie outsourcing Inspektora Ochrony Danych.

 

Skuteczny system ochrony danych osobowych – Krok po kroku

Warto pamiętać, że każdy profesjonalny Inspektor Ochrony Danych (Wrocław jest siedzibą firmy Security Partners, przedsiębiorstwa świadczącego usługi administracji danymi osobowymi) posiada odpowiednie zaplecze techniczne i prawne. Dzięki temu administracja powierzonymi takiej firmie danymi osobowymi odbywa się zgodnie z wymogami RODO. Outsourcing usług administracji danymi osobowymi, daje Ci gwarancję, że dane o klientach i pracownikach firmy są odpowiednio chronione. A co ważniejsze delegujesz odpowiedzialność za właściwe zarządzania tego typu informacjami na podmiot zewnętrzny.

 

Rezygnacja z samodzielnego administrowania bezpieczeństwem informacji to coraz częstszy standard postępowania wielu małych i średnich przedsiębiorstw nie tylko we Wrocławiu. Podjęcie takiej decyzji wbrew pozorom nie podnosi kosztów funkcjonowania firmy. Powierzenie zewnętrznej firmie roli Inspektora Ochrony Danych  zdejmuje z pracowników wiele uciążliwych i czasochłonnych obowiązków takich jak:

  • przystosowanie infrastruktury technicznej i informatycznej do wymogów RODO,
  • zarządzanie procesami przetwarzania danych, wdrażanie i przestrzeganie procedur,
  • przygotowanie dokumentacji, komunikacja z klientami w zakresie danych osobowych itp.