Outsourcing IOD

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy Inspektora Ochrony Danych to chętnie udzielimy Ci merytorycznych wsparcia na zasadach outsourcingu IOD. Nasze doświadczenie w dziedzinie ochrony danych osobowych budujemy od 2010r.

 

Czy posiadasz inspektora ochrony danych (IOD)?

Najczęstsza przyczyna, dla której nasi klienci poszukiwali usługi outsourcingu Inspektora Danych Osobowych był brak specjalistycznej wiedzy oraz niewystarczająca ilość zasobów kadrowych. Outsourcing IOD jest opłacalną alternatywą dla etatowego pracownika.

 

Wypełnienie szeregu obowiązków może być niezwykle kłopotliwe, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorstw, które nie mają wcześniejszych doświadczeń w dziedzinie ochrony danych osobowych. Dla takich przedsiębiorców, jednym z alternatywnych rozwiązań jest właśnie outsourcing administracji danymi osobowymi. Firma podejmująca się realizacji tego typu usług to Administrator Bezpieczeństwa Informacji – Wrocław oraz inne większe polskie miasta to siedziby firm zajmujących się świadczeniem tego typu usług.

 

Najważniejszą zaletą outsourcingu administracji bezpieczeństwa informacji we Wrocławiu lub gdziekolwiek indziej, jest brak konieczności prowadzenia przez przedsiębiorstwo skomplikowanej dokumentacji oraz wdrażania wielu procedur wpływających na podniesienie poziomu bezpieczeństwa danych. Tego typu procedury, choć stosunkowo proste, w przypadku małych przedsiębiorstw mogą być wyjątkowo uciążliwe, pochłaniając mnóstwo czasu i energii pracowników. Zasobów, które można spożytkować w zdecydowanie lepszy sposób.

 

Od 12 lat działamy w obszarze bezpieczeństwa informacji, dlatego jesteśmy ekspertami w tym zakresie. Pierwszą, pozytywnie zakończoną kontrolę ze strony krajowego organu nadzorczego (kiedyś GIODO, dzisiaj to Urząd Ochrony Danych Osobowych) przebyliśmy w 2012r. Chętnie odciążymy Cię w tej wymagającej wiedzy i doświadczenia specjalizacji.

 

Co robimy?

Inspektor ochrony danych osobowych (IOD) działający z ramienia Security Partners będzie odpowiedzialny za nadzór nad ochroną danych osobowych i zgodność z obowiązującymi przepisami prawa. Posiada dogłębną wiedzę z zakresu informatyki, ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji i zarządzania ryzykiem.

 

W ramach powierzonych nam obowiązków wykonujemy zalecenia art. 37, 38 i 39 oraz motyw 97 RODO w tym m. in.:

  1. Identyfikację procesów przetwarzania danych osobowych w tym m. in.:
  2. zasady przetwarzania danych osobowych,
  3. zgodność przetwarzania danych osobowych z prawem,
  4. realizacja obowiązku przejrzystego informowania i przejrzystej komunikacji oraz tryb wykonywania praw przez osobę, której dane dotyczą,
  5. realizacja obowiązku informacyjnego,
  6. realizacja prawa umożliwienia dostępu do danych osobowych osobie, której dane dotyczą,
  7. realizacją prawa sprostowania i usuwania danych,
  8. realizacja prawa do ograniczenia przetwarzania,
  9. realizacji prawa do przenoszenia danych,
  10. realizacji prawa do sprzeciwu oraz zasad zautomatyzowanego podejmowania decyzji w indywidualnych przypadkach,
  11. dopełnienie względem osób, których dane dotyczą obowiązku informacyjnego,
  12. uregulowanie powierzania danych do przetwarzania,
  13. zasady dotyczące zabezpieczenia danych osobowych (w tym m.in. realizowanie przez Spółkę obowiązku regularnego testowania, mierzenia i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania),
  14. zasady przekazywania danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych,
  15. uwzględnianie ochrony danych w fazie projektowania oraz ich domyślnej ochrony,
  16. rejestrowanie czynności przetwarzania,
  17. przetwarzanie danych z upoważnienia administratora danych

Określenie poziomu bezpieczeństwa danych osobowych w zakresie:

  1. adekwatności stosowanych zabezpieczeń,
  2. funkcjonujących zasad zgłaszania naruszenia ochrony danych osobowych organowi nadzorczemu,
  3. funkcjonujących zasad zgłaszania osobie, której dane dotyczą, informacji o naruszeniu ochrony danych osobowych,
  4. prowadzenia oceny skutków przetwarzania,
  5. zasadności wyznaczenia inspektora ochrony danych.
  6. Analizę wykorzystywanych systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w zakresie zdolności do zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania.
  7. Określenie zakresu odpowiedzialności współadministratorów i sposobu ogłaszania osobom, których dane dotyczą oraz uzgodnień pomiędzy współadministratorami danych.

 

Czy potrzebuję IOD?

Urząd Ochrony Danych Osobowych wymaga inspektora danych osobowych w następujących scenariuszach:

  • Organy lub podmioty publiczne (z wyjątkiem sądów), RODO wskazuje także, że inspektora ochrony danych powinny powoływać także podmioty prywatne, realizujące zadania publiczne, np. dostarczanie energii, wody itp.
  • Administratorzy, których działalność opiera się na operacjach przetwarzania danych, które z uwagi na swój charakter, cele lub zakres wymagają monitorowania osób, których dotyczą. W tej kategorii znajdą się zarówno podmioty przetwarzające dane, jak i te, których działalność jest nierozerwalnie związana z ich przetwarzaniem.
  • Administratorzy, których działalność opiera się na operacjach przetwarzania danych osobowych szczególnych kategorii osób, a więc danych wrażliwych. Ta kategoria może odnosić się do danych dotyczących naruszeń prawa lub wyroków skazujących.

 

Niezależnie od tego, czy Twoja firma spełnia definicję wymagania IOD, nadal zalecamy mianowanie inspektora ochrony danych. Przepisy dotyczące ochrony danych osobowych będą obowiązywały przez wiele lat, a inspektor ochrony danych pomoże firmom "chronić" w przyszłości ich praktyki w zakresie ochrony danych.

Jeśli Twoja firma doświadczy nieplanowanego audytu lub naruszenia prywatności danych, wpływ może być większy niż grzywna. Możesz spotkać się z negatywnymi relacjami prasowymi, rotacją pracowników, utratą partnerów biznesowych, zmniejszeniem zaufania klientów, utratą przychodów a także kosztownym postępowaniem sądowym. Zlecając usługi administracji danymi osobowymi zewnętrznej firmie, z jednej strony masz gwarancję, że dane o klientach i pracownikach firmy są odpowiednio chronione, a z drugiej strony pozbywasz się odpowiedzialności karnej, która może wynikać z niewłaściwego zarządzania tego typu informacjami.

Rezygnacja z samodzielnego administrowania bezpieczeństwem informacji to coraz częstszy standard postępowania wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Podjęcie takiej decyzji wbrew pozorom nie podnosi kosztów funkcjonowania firmy za administrację danymi, powierzenie zewnętrznej firmie zdejmuje z pracowników wiele uciążliwych i czasochłonnych obowiązków takich jak przystosowanie infrastruktury technicznej i informatycznej do wymogów bezpieczeństwa przechowywania danych, wdrażanie i przestrzeganie procedur, przygotowanie obszernej dokumentacji itp.

 

Dlaczego warto nam powierzyć funkcję IDO?

Chcemy współpracować z Państwem w celu opracowania i realizacji kompleksowego planu ochrony danych osobowych, z uwzględnieniem potrzeb biznesowych i możliwości operacyjnych. Nasi eksperci są przeszkoleni w zakresie ochrony danych osobowych oraz na co dzień zajmują się tematyka bezpieczeństwa informacji w tym RODO.

 

dlaczeg my security partnersDlaczego my?

  • Zajmujemy się ochroną danych osobowych od 2010r.
  • Zapewniamy komplementarność usługi. W przypadkach spornych opieramy się na opinii kancelarii prawnej, z którą współpracujemy.
  • Nasze systemy ochrony danych osobowych były wielokrotnie sprawdzane – np. przeszły kontrolę UODO z pozytywnym wynikiem.
  • Na co dzień pracujemy dla biznesu – wiemy, że Twój czas jest cenny i szanujemy go.

 

 

 

 

Proces wdrożenia usługi

Proces wdrożenia usługi rozpoczynamy od audytu bezpieczeństwa danych osobowych, podczas którego oceniamy aktualną sytuację, a następnie opracowujemy plan, który określa działania i zadania zmierzające do tego, by system ochrony danych osobowych był zgodny z wytycznymi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Działania można podzielić na wsparcie reaktywne i proaktywne, które w połączeniu tworzą kompleksową usługę outsourcingu IDO. Plan jest realizowany w oparciu o wybrany poziom usług, dzięki czemu możemy zoptymalizować usługę na potrzeby Twojej firmy.